ЗМІ про нас
Музиканти полтавського симфонічного оркестру відкривали 15-й ювілейний концертний сезон з лірично-романтичним настроєм
Для музикантів симфонічного оркестру Полтавського академічного обласного українського музично-драматичного театру ім. М.В. Гоголя вже стало традицією розпочинати кожного року новий концертний сезон напередодні Міжнародного дня музики.
Початок концертного сезону 2014-2015 року не став виключенням. 30 вересня у приміщенні Міського будинку культури звучала музика – лірична, романтична, чаруюча, неповторна. Як завжди за диригентським пультом – незмінний художній керівник оркестру, народний артист України Віталій Скакун. Його однодумці-музиканти, його шанувальники-слухачі в єдиному пориві насолоджувалися всесвітньовідомими творами геніальних композиторів. У цілковитій тиші затишного залу народжувалася музика, що наповнювала неповторними почуттями, очищувала розум, надихала піднятися до незвіданого раніше рівня естетичного задоволення.
Розпочали з рідного українського – Георгій Майборода «Гуцульська рапсодія». Національні ритми, різнобарвна мелодика, ліричні звуки інструментів, що вибудовувалися у гармонії, вливалися в душу. Адже цю унікальну мову музики так тонко розуміє лише людська душа, яку вона повністю поглинає, змушує відкрити найпотаємніші куточки, змінює…
Наступними у концертній програмі лунали вокальні номери. Неперевершена Вікторія Ягодка зачарувала всіх присутніх виконанням монологу Чіо-Чіо-Сан із опери Джакомо Пучіні «Мадам Батерфляй». Мелодичні переливи сопрано вокалістки, легкість та професійна манірність, почуття глибокого розуміння музики стали ключовими у передачі образу. «Живою», наповненою світлої туги та віри в краще, була арія Леонори із опери «Сили долі» Джузеппе Верді, прожита на сцені Вікторією Ягодкою. Молитва, прохання та надія звучали у цьому оригінальному виконанні.
Жваві та жартівливі нотки пролунали у концерті у виконанні Ангела Георгієва, який представив на суд любителів музики Романс Леандро («Господиня портової таверни», П. Соросабаль). Ангел Георгієв відомий полтавській публіці своїм унікальним голосом – тенором. Не зважаючи на молоді роки, він устиг стати незмінним солістом симфонічного оркестру завдяки широкому репертуару та творчому взаєморозумінні з оркестрантами.
Завершили музиканти перше відділення всесвітньовідомим твором Петра Чайковського – увертюрою-фантазією «Ромео і Джульєтта». Одвічна тема кохання тонко передана музикантами, які, під орудою незмінного диригента Віталія Скакуна, допомогли присутнім поринути у вир пристрастей, почуттів, жвавих, і на противагу їм сумних тем симфонічного твору.
Лірично-романтичні настрої панували у музиці й у другому відділені концерту, в якому оркестранти виконали один із найвідоміших творів симфонічного доробку Сезара Франка – симфонію ре мінор. Повільний вступ, тривожна тема, героїчні мотиви панували у цьому творі. Ніжні, мрійливі інтонації були передані музикантами, сповнювали сподіванням, що ці мотиви все ж приведуть до просвітлення після сумнівів, боротьби за мрію…
Так закінчився перший у цьому сезоні концерт полтавського симфонічного оркестру. Музика наблизила кожного присутнього до самого краю вічності, дала можливість осягнути її велич.
Завдяки наполегливій праці музикантів, їхньому непереборному бажанню знайомити полтавську публіку з все новими кращими здобутками світової симфонічної музики, «народилася» ця нова програма. Її оцінили вдячні слухачі, нагородили музикантів оплесками. Публіка залишала зал міського будинку культури сповнена новими враженнями. А ще – у кожного у серці залишалася надія зустрітися знову, щоб збагатитися новими естетичними враженнями та ні з чим незрівнянними емоціями.
Ольга Коваленко,
керівник літературно-драматургічної частини
театру ім. М.В. Гоголя